Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!

04 Mart 2022
24b
1 Yorum
Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!

Netflix, Pera Palas'ta Gece Yarısı dizisi için epey önce müjdeyi vermiş ve bunun; işgal altında olan İstanbul, zamanda yolculuk ve Atatürk içeren bir yapım olacağından bahsetmişti. Dizi 3 Mart 2022 yani dün Netflix'te yayınlandı ve tabi ki dizi 1 gecede bitirdim ve "pera palas'ta gece yarısı konusu" ve "pera palas'ta gece yarısı dizisi izlenir mi?" gibi sorularınız için size diziden bahsetmek istedim.

Hadi gelin şimdi Netflix Türkiye imzası taşıyan pera palas'ta gece yarısı dizisi oyuncuları, konusu ve hakkındaki diğer ilginç detaylara şöyle birlikte göz atalım. E hadi!

Bu diziyle ilgili YouTube kanalımızda da bir video hazırladık..

Öncelikle, nedir bu Pera Palas'ta Gece Yarısı dizisinin konusu, ona bakalım...

Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!
Netflix imzalı 2022 yapımı dizi, genç ve fazlasıyla meraklı bir gazetecinin yolunun İstanbul'un en efsane oteli olan Pera Palas'a düşmesini ve sonrasında bu otelde yaşadıklarını konu alıyor. Genç gazetecimiz Esra, daha içeriye adımını atar atmaz çok etkilendiği bu otelde bir de bilim kurgu filmlerindeki gibi fantastik olayların olduğunu fark ediyor ve kendini birden 1919 yılında, Mustafa Kemal'in "Atatürk" olarak anılmadığı, işgal altındaki İstanbul'da buluyor. İşte dizi de bize bu süreci aktarıyor.

Ben diziyi gerçekten beğendim; 1 gecede bitirdim yahu!

Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!
Dizi bir dönem dizisi ve dönem filmi ya da dizisi yaparken o yıllardaki mekanlar, kostümler, kadrajda görünen alanlardaki en küçük eşyaların bile sırıtmaması, konu alınan o yıllara ait olması çok büyük önem taşıyor. Bu dizide de en çok dikkat ettiğim şeylerden biri detaylar oldu ve kesinlikle bu konuya çok iyi çalışılmış diyebilirim. Dekorlar, mekanlar, kostümler hepsi şahaneydi.

Yıllardır arkadaş ortamında söylediğim "Zaman yolculuğu hakkım olsaydı, Atatürk'lü yıllara ışınlanırdım..." sözüm gerçek oldu!

Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!

Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!
Dizideki Mustafa Kemal Atatürk sahnelerinde makyaja, efektlere ya da diğer teknik konulara hiç bakmadım, sadece o an oradaki Esra karakteri yerine kendimi koydum. Yani dizi, duygu açısından bende bir şeyler uyandırmayı başardı. Ha atamın boyu 1.90, sesi de biraz beklediğimin dışındaydı fakat o detayları geçtim... Düşman askerlerinin İstanbul'da cirit atması, Mustafa Kemal'in adım adım vatanı kurtarmak için Anadolu'ya gidişi ve tüm bunların ortasında elinde akıllı telefonuyla zaman yolculuğu yapan bizden, günümüzden bir genç olması beni kesinlikle yakalamayı başardı.

"Ee Kaan hiç mi sorun yoktu?" derseniz de; Var... Ey Netflix, kalem kağıdın hazırsa, tane tane anlatıyorum...

Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!
Her şeyden önce Hazal Kaya bu başrol için doğru seçim miydi? Orası bilinmez. Yani diğer alternatifi görmediğimiz için o konuda bir yorumum pek yok. Fakaat;

● Dizide bazı 'gerilim' sahnelerinde alttan alttan verilen baslı, hatta "Dubstep" denilebilecek türdeki müzik fazlasıyla kulağıma battı. Yani günümüzden 100 yıl önceyi izlediğim bi sahnede, bu teknolojik müziği duymak beni o andan kopardı ne yazık ki.

● Babası, ünlü, tanınan bir Türk kadınının bir gayrimüslim barında sahne alıp şarkı söylemesi de beni dizinin o atmosferinden çıkaran şeylerden biri oldu. Buna ne gerek vardı şimdi? dedirtti...

● Diyaloglar beklediğimin çok altında kaldı. Derinlemesine diyaloglara şahit olacağım diyordum ama olmadı. Sanki tüm dünyada kolayca yayılabilmesi için replikler önce ingilizce yazılmış da sonra Türkçe'ye çevrilmiş gibiydi. Bilemedim..

● Atatürk'ün düşman askerlerine "Ben ev sahibiyim, onlar benim masama buyursun..." dediği sahne gibi daha fazla bu tür sahne görmeliydik. Bu gerçek anı ve olayları daha fazla izlemeliydik. Eksik kalmış, bence tabi... Ha bir de Atatürk'ü ilk kez gördüğünde karakterimizin verdiği tepki çiğ kalmış, tam pişmemiş, öyle garipti. Hazal Kaya'ya orada bir eksi yazdım... Üzgünüm.

● 3. Bölüm 20:07'ye dikkatli bakmanızı istiyorum; Kameranın nasıl sallandığını fark ettiniz mi? O zaman şimdi de 4. bölüm 22:45'e bakın... Çocuğun yaslandığı taş duvarın bariz bir şekilde esnediğini, yani bir dekor olduğunu fark ettiniz mi? Bunun gibi daha pek çok küçük detay yakaladım diziyi izlerken. Akışı değiştiren hatalar olmadığı için göz ardı edilebilir benim için.

- - - - -

Özet: İşin özü, ben bu diziyi gerçekten beğendim. Sağda solda beğenmeyenleri görüyorum. Onların da kendince sebepleri var tabi, fakat sakın o yorumları okuyup izlememezlik yapmayın. Mutlaka izleyin, sonrası size kalmış. Fakat bana soracak olursanız, ilk fırsatta kendinizi bu diziye bırakın derim. Ve son olarak şunu söylemek istiyorum; Bu tür kendi tarihimizi, günümüz bilim kurgusuyla harmanlayarak sunma olayı sadece Netflix'in tekelinde mi? Neden tüm sektör oturmuş Netflix'i bekliyor? Buna anlam veremiyorum... Hadi iyi seyirler!

- - - - -

• Pera Palas'ta Gece Yarısı dizisi Netflix'te var mı? Evet, dizi Netflix'te izlenebilir.

• Pera Palas'ta Gece Yarısı gerçek mi? Eğer Google'a Charles King Pera Palas'ta Gece Yarısı yazarsanız, dizinin aslında bir kitap uyarlaması olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz. Fakat tabi dizide, tarihten gerçek anı ve olaylara da değiniliyor.

• Pera Palas'ta Gece Yarısı kaç bölüm? Dizi, her biri 40-50 dk uzunluğundaki 8 bölümden oluşuyor.

• Dizinin oyuncuları kimler? Dizinin başrollerini Hazal Kaya, Tansu Biçer, Selahattin Paşalı ve yabancı oyuncu James Chalmers paylaşıyor.

Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!

Modunu Seç ►

Pera Palas'ta Gece Yarısı: Netflix'in Atatürk'lü Zaman Yolculuklu Yeni Dizisi!

listesine yorum yap!
Aslı B.
Aslı B.
04 Eylül 2024
Usta Yorumcu
Kaan'ın bahsettiği gibi bazı eksileri olsa da diziyi çok sevdim, bir solukta izledim bitti. Bir sonraki bölüme geçmek için can attım. İkinci sezonu heyecanla bekliyorum. Hazal Kaya rolü güzel kotarmış bence, şu oynasaydı, bu oynasaydı gibi konulara girmeyi sevmiyorum, Hazal Kaya oynamış, devamı da onunla olacak bitti. Yeni sezonda çetrefilli olaylar bekliyor bizi, mutlaka izleyin derim.
pera palasta gece yarısı konusupera palasta gece yarısı dizisigüncel dizi tavsiyeleripera palasta gece yarısı dizi konusupera palasta gece yarısı dizi oyuncularıpera palasta gece yarısı gerçek mipera palasta gece yarısı kitabıpera palasta gece yarısı kaç bölüm
EN AKTİF ÜYELER
Bünyeniz Kaldırmayabilir! Beyin Yakan, Kafa Karıştıran 12 Film Önerisi!
Bünyeniz Kaldırmayabilir! Beyin Yakan, Kafa Karıştıran 12 Film Önerisi!
Sizi tanıyorum. Artık kolay anlaşılan, anlamanız için size bırakmadan her şeyi veren filmlerden hoşlanmıyorsunuz. Bu filmler size basit ve etkisiz geliyor. Siz, ustaca yazılmış senaryoları ile izlediğinizde beyninizi yakan, kafanızı karıştıran ve aklınızı jelibon kıvamına getiren o beyin yakan filmler dediğimiz yapımları izlemek istiyorsunuz. Bir filmden beklentiniz sizi şaşırtması, bulmaca gibi ipuçlarını takip ettirmesi ve kafanızı karıştırıp, sonuna doğru sağ gösterirken sol vurması... Nasıl? Bildim mi? Buraya kadar fikirlerimiz uyuştuysa size şahane bir haberim var; Birazdan burada göreceğiniz beyin yakan film önerileri, kesinlikle sizin aradığınız türden filmler olacak.  Evde ve Karanlıkta İzlemelik Gerilim Filmleri İçin Tıkla! ► Bugün size Beynimi Yaksın kategorimde farklı zamanlarda tavsiye ettiğim beyin yakan filmler listemden en kafa karıştırma etkili olanları bulup tavsiye edeceğim. Fakat aşağıda göreceğiniz listeyi "En kafa karıştıran filmler" ve "Ortalama derecede beyin yakan filmler" olarak 2'ye ayırmak istiyorum. Yani listenin ilk kısmındaki filmler beyninizi yakma etkiliyken, 2. kısımda göreceğiniz filmler senaryo ve kurgu açısında daha ağır, daha derin ve her bünyenin kaldıramayacağı filmler olacak. E hadi gelin şimdi o beyin yakan filmler, kafa karıştıran filmler nelermiş hepsine birlikte göz atalım. 1. Hafiflerden başlayalım; İzlerken beyninizin yanacağı, yer yer "Neler oluyor?" şaşkınlığı yaşacağınız ilk film tavsiyem "K-Pax"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/73/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Sonuna kadar sürüklemeyi başaran başarılı senaryosu ile bu film kesinlikle kafanızı karıştırmaya aday. "Peki Kaan bu filmin konusu ne? Imdb puanı, senin ve izleyenlerin yorumu nasıl?" diyenler hemen aşağıdaki butona tıklayabilir.  Filme Git ► 2. Listemizin diğer beyin yakan filmi ise "Enter Nowhere"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/35/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Bu filmi geçtiğimiz günlerde sizlere hazırladığım "Kenarda Köşede Kalmış İyi Filmler" listemde de sizlere tavsiye etmiştim. Bu nefis film ilk çeyreğinde biraz kötü gibi gelse de sabredip devam ettiğinizde, kafanızı karıştırıp beyninizi yakan bir filme dönüşüyor. Tam da bu yüzden bu filme bir şans verin derim. Filme Git ► 3. "Los Cronocrimenes"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/96/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Ee konumuz beyin yakan filmler olur da hiç o listede İspanyol filmi olmaz mı? Bu nefis film, İspanyol sinemasının yüzlerce iyi filminden sadece biri. Büyük bir sadelik ve bir o kadar da etkili bir senaryo. Düşük bir bütçe ile nasıl başarılı ve beyin yakan bir film çekilebileceğinin en büyük kanıtlarından biri bu film. Mutlaka izleyin ve tavsiyenin altına yorumunuzu bırakın. Filme Git ► 4. "Cui Mian da Shi"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/71/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Muhtemelen varlığından bile ilk kez bu listede haberdar olduğunuz bu film kesinlikle kafanızı karıştırmayı başaracak. Eğer sonuna kadar izlerseniz de kesinlikle ödülünüzü alacağınızı bilin. Bu türün meraklısıysanız ilacınız bu film olabilir. Filme Git ► 5. "The Thirteenth Floor"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/52/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Bu nefis film kurgu olarak Matrix ile yarışabilecek ender filmlerden benim için. Nefis bir senaryo ve kafa karıştırma etkili olaylar silsilesi... Henüz izlemediyseniz bu filmi çok geç olmadan izleyin derim.  Filme Git ► 6. "Open Grave"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/27/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Bu filmin öyle kafa karıştırıcı bir senaryosu var ki, her 10 dakikasında bir "Acaba şöyle mi..." diyerek başlayıp kafanızdan yeni bir senaryo yazıyorsunuz. Fakat film sizi hep eli boş çevirmeyi başarıyor. Bu filmi de izlenecekler listenize alın derim. Üye girişi yapıp filmin içinde "Sonra İzle" butonuna tıklayarak profilinize atabilir, dilediğiniz zaman o filmi profilinizde bulabilirsiniz. Filme Git ► 7. Hazırsanız her bünyenin kaldıramayacağı, senaryo ve kurgu açısından daha "ağır" kafa karıştırma etkili önerilere geçelim; "The Jacket"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/86/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Yukarıda da söylediğim gibi listemizin bundan sonraki filmleri ağır toplar olacak. İşte bu film de onlardan biri. Sağlam bir kafa ile izlemenizi tavsiye ettiğim bu film, mutlaka kafanızı karıştırmayı başaracak.  Filme Git ► 8. "Abre Los Ojos"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/89/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Bu filmi ise çoğu kişinin bünyesinin dahi kaldırmayacağını düşünüyor ve biliyorum. Eğer 2 saatlik bir boşluğunuz varsa, "Biz ne filmler izledik Kaan bu nedir ki..." gibi yürek yemiş beylik cümleler kuruyorsanız bu filmi izleyin derim. Fakat uyarayım; Bu film izleyende sarhoşluk hissi yaratıyor. Yani kolay bir film değil. Hatta ortalama bile değil direkt "zor" bir film diyebilirim. İzledikten sonra mutlaka yorumunuzu bırakın, çünkü mutlaka okuyacağım.  Filme Git ► 9. "Mulholland Drive"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/90/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Bu filmi izledikten sonra taşların yerine oturmasını isterseniz mutlaka şu analiz yazısını okumalısınız. Aksi halde bir şeyler yarım kalacaktır... Çok ama çok derin, kafa karıştıran, beyin yakan ve izleyeni sarhoş eden bu filmi henüz izlemediyseniz mutlaka önce zihninizi bir temizleyin. Çünkü bu filmi mutlaka berrak bir zihin ile izlemelisiniz. Çünkü zaten sonuna kadar gelebilirseniz film, zihninizin büyük bir kısmını kaplayacak. Bu yüzden boş bir zihin sizin yararınıza olacaktır.  Filme Git ► 10. "Stay"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/84/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Kurgusu müthiş ve "farklı" bir şekilde işlenen bu film de sizin kafanızı kesinlikle karıştırmayı başaracak. Fakat yukarıdakiler gibi bu filmi de sonuna gelmeden bırakırsanız muhtemelen kötü bir film izlemiş olursunuz. Fakat sonuna kadar gelir ve tüm taşların yerine oturmasına izin verirseniz, işte o zaman gerçekten iyi bir film izlemiş olursunuz.  Filme Git ► 11. "Jacob's Ladder"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/79/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]İzleyeni sarhoş etme etkili bir başka film ise bu... Bu filmi de kesinlikle boş bir zihin ile izlemenizi tavsiye ederim. Aksi halde ilk yarısına bile gelmeden bu filmi kapatırsınız. Berrak, dingin bir ruh halindeyken izlerseniz, kurgunun karmaşık akışını daha rahat birleştirebilirsiniz.  Filme Git ► 12. Ve son olarak "Mr. Nobody"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/94/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM]Listemizin bu son filminin sevmeyenleri çoktur. Fakat bi o kadar da bu filmin bağımlısı olan bir topluluk da mevcut. "Kelebek Etkisi" olayını işleyen bu film, kafanızı karıştırıp beyninizi jelibon kıvamına getirebilir. Sizin yapmanız gereken sadece boş bir zihin ile dikkatinizin dağılmasına izin vermeden bu filmi izlemek. Belki de siz de bu filmi "seven" taraftan olursunuz, kim bilir? İzledikten sonra yorumunuzu mutlaka tavsiyenin altına bırakın.  Filme Git ► ● Bu arada aşağıdaki butona tıklayarak da modunuza göre film tavsiyesi seçebilirsiniz![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/182/80/bunyeniz-kaldirmayabilir-beyin-yakan-kafa-karistiran-12-film-onerisi-780x439.png[/RESIM] Modunu Seç ►
39b
1
6 yıl
Game of Thrones 8. Sezon 6. Bölümde Neler Oldu? Son Bölüm İncelemesi!
Game of Thrones 8. Sezon 6. Bölümde Neler Oldu? Son Bölüm İncelemesi!
Ve evet... Adını kitlelere en çok duyurmayı başaran, dünyanın en büyük çaplı dizisi Game of Thrones, 8. sezon 6. bölümü ile final yaptı. 2011 yılında başlayan bu nefis dizi, 8 sezonun ardından bugün son bölümü ile hepimize veda etti. Öncelikle inceleme ve eleştirilerime geçmeden önce bu yazıya "Game of Thrones 8. sezon 6. bölüm izle" yazarak gelenler için bir haberim var; Birazdan burada görecekleriniz bolca SPOİLER içeriyor. O yüzden önce bölümü izleyin sonra hemen buraya gelin ve neler olmuş neler bitmiş onlara bir göz atın. Hadi gelin şimdi Game of Thrones son bölümde neler yaşandı, nelere şahit olduk, nelere "keşke olmasaydı" dedik birlikte bakalım.  (Geçen hafta ele aldığım bir önceki bölüm incelemesine de buraya tıklayarak göz atabilirsiniz) Kraliçemiz "Daenerys" öldü![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/51/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] Aslında bu benim ve birçok izleyicinin beklediği bir şeydi. Son bölümü izlerken sürekli olarak ha şimdi öldü, ha şimdi ölecek, ha zafer konuşması yaparken Arya hançeri saplayacak deyip durdum. Fakat kraliçemizin ölümü sevdiği adamın elinden oldu. Çünkü önceki bölümde de Dany'nin suyunun ısındığı ortadaydı. Tyrion ve Jon sürekli olarak yerdeki ölü bedenlere bakıp iç geçirmişti. Jon bu durumu kaldıramazdı ve kaldıramadı da. Bebekleri, kadınları ve çocukları diri diri yakan biri, hala merhamet göstermiyorsa yapacak pek de bir şey kalmamıştı. Tyrion Jon'u gazladı ve bir gün seni de idam ettirecek deyip Jon'u tahta yolladı. Dany ise tahta hiç oturamadan hayatını kaybetti. Yıllardır tahtın hayali için savaşan, ter döken Dany, tahta hiç oturamadan göçüp gitti... Dany'nin öldüğünü gören "Drogon", tahtı alevleri ile eritti![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/84/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] Bence bu şahane bir andı. Jon zaten tahta geçmek için Dany'i öldürmemişti. Fakat ejderhamız Drogon, Dany'nin cansız bedenini yerde görünce yılardır herkesin oturmak için birbirini öldürdüğü tahtı bir çırpıda eritip yok etti. Sanki Jon'a bakıp "Artık kimse bu taht için birbirini öldürmesin!" der gibiydi... Her şey bittikten sonra "Karar toplantısı" adı altında bir ilkokul piyesi izledik[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/44/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] Bu durum sadece bana mı garip geldi bilmiyorum ama savaşlar yapılmış, kraliçeler krallar ölmüş, halk cayır cayır yanmış, bizimkiler "Karar Toplantısı" adı altında toplanmışlar, şakalaşıp gülüşüyorlar... Yahu dizinin atmosferine hiç uydu mu şimdi bu? Jon Dany'i öldürmüş, ortalıkta halk yok, Lekesizler Jon'un kafasını istiyor, her yer virane, siz hala komiklikler şakalar... Hemen ardından da Bran'in kral seçilmesi... Yahu alıştırdınız bizi yıllardır olayları yavaş yavaş işlemeye, şimdi bu hız izleyiciyi afallatır diye hiç mi düşünmediniz? Her şeyin bu kadar hızlı ve absürt olması bende hayal kırıklığı yaşattı. Özellikle bu toplantı, aceleye gelmiş bir fiyaskodan öteye gidemedi.  Ne Jon, Ne Dany, bu koca dizinin tek sağlam karakteri var; Tyrion![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/50/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpeg[/RESIM] Başından beri söylediğim gibi benim için bu diziyi toparlayan ve bir merkezde kalmasını sağlayan tek karakter Tyrion. Diğer tüm karakterin değiştiğine, duygusal evrimlerine şahit olduk fakat Tyrion başından beri aynıydı, yıllar sonra bugün de aynı. Eğer dizi o kadar uç noktalara çıkıp, o kadar derinlere inip tekrar aynı çizgisine geldiyse bunu başaran karakter Tyrion Lannister'dır. Canlandıran oyuncu "Peter Dinklage" de bence koca bir alkışı hak ediyor.  "Demokrasi" detayı güzeldi[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/32/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] Karar toplantısında Yedi Krallık'ı kim yönetsin diye tartışılırken Sam'in ayağa kalkıp "Yahu bu kral sadece bizi değil, halkı da yönetecek. Bu yüzden halk da bu seçime katılmalı" demesi ve "Demokrasi" vurgusu yapması güzeldi. Şahsen ben bir ara gerçekten böyle bir şey olacağını sandım yalan yok...  Bran kral oldu![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/34/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] Son bölüm sonrası birçok arkadaşım, Bran'in geleceği gördüğünü ve kral olacağını çok önceden bildiğini söyledi. Fakat Bran şimdiki zamanı ve geçmişi görüyordu. Geleceği gördüğünü ben pek hatırlamıyorum yanlışsam lütfen yorumlarda düzeltin. Fakat şöyle bir durum da var; Toplantı sırasında Tyrion Bran'e "Kral olmayı ister misin?" gibi bir soru soruyor ve Bran de "O kadar yolu neden geldim sanıyorsun?" gibi manidar bir cevap veriyor. Yani bu durumda Bran gerçekten kral olacağını bildiği için oradaydı. Bu da benim tezimi çürütüyor fakat bilemiyorum Altan...  Mutlu son![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/87/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpeg[/RESIM] Evet bu da oldu. Yıllarca keyifle ve hayranlıkla izlediğimiz dizi Game of Thrones, mutlu sonla bitti... Biri bana bunu söylese inanmazdım. Çünkü bu ilk bölümünden bugüne kadar acımasız bir taht savaşıydı ve gerçek dünyada maalesef kötüler daha çok kazanır. Bu yüzden herkesin mutlu mesut şekilde yoluna gitmesi ve kötülerin ölüp gitmesi beni çok tatmin etmedi. "Mutlu son" bu dizinin izleyicilerini pek "mutlu" etmedi...  Game of Thrones son bölümdeki güzel detaylar; Jon ile ulu kurt Ghost'un buluşması[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/69/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] Ejderha Drogo'nun Dany'nin ölü bedenini koklayıp onu alıp uçup kaybolması[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/99/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] Ejderhasından inen Dany'nin arkasında 2 dev kanat görünmesi[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/65/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] Tyrion'ın Dany ve herkesin önünde rozetini yere atıp isyan etmesi...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/78/82/game-of-thrones-8-sezon-6-bolumde-neler-oldu-son-bolum-inceleme-780x439.jpg[/RESIM] ● Adına açılan hesapların milyonlarca takipçiye ulaştığı, altyazı editörlerinin çeviride ustalaştığı, izleyenlerin Ejderha sevgisinin arttığı, dizi sektörünün büyümesine tek başına devasa destek olan ve birçok oyuncuyu ünlü yapan efsane dizi Game of Thrones acısıyla tatlısıyla bitti... Çoğumuz 8. sezondan memnun değiliz fakat ben çok da yerin dibine sokmamayı tercih ediyorum. Çünkü insanoğlu "son" olan bir şeyi sevemiyor. Doğamızda yok. En efsane şey bile bittiği için bizden eksiyi yiyor. Ha daha güzel olabilir miydi? Kesinlikle. Daha güzel yazılabilir miydi? Kesinlikle. Fakat berbat mı? Bence hayır. Umarım linç yemem diyor ve küçük bir dipnot ile yazımı noktalıyorum.  ♦ "Kaan GOT da bitti bu boşlukta ne izleyelim?" diyenler hemen aşağıdaki butona tıklayarak modlarına göre film önerisi seçebilirler!  Film Tavsiyesi Seç! ►
12b
0
7 yıl
Menüde Gerilim Var! UMAMİ: Yeni Yerli Disney+ Filmi!
Menüde Gerilim Var! UMAMİ: Yeni Yerli Disney+ Filmi!
Disney+ filmleri takviminde gördüğümden beri merakla beklediğim bir yapımdı Umami filmi... Film dün, yani 12 Şubat tarihinde Disney+'da yayınlandı ve hemen oturup Umami filmini izleyenler arasında yerimi aldım... Peki Umami filmi konusu nedir? Oyuncuları ve daha doğrusu oyunculukları nasıldı? Hepsinden önce Umami filmi hangi filmin uyarlamasıydı? Gelin önce bunlara, sonra da Umami filmi hakkında şöyle genel düşüncelerime birlikte bir göz atalım. Filme Git ►  Düşüncelerimden önce Umami filmi konusuna bir bakalım...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/353/90/menude-gerilim-var-umami-yeni-yerli-disney-filmi-780x439.png[/RESIM]Umami filmi, İstanbul'daki lüks bir şef restoranında yaşananları konu alıyor. Başrolümüz Sina Bora karakteri, restoranımızın hem şefi hem de ortağı... İşte biz de bu şefi merkeze alarak tüm restoranın 1 gecesindeki koşturmacayı konu alan bir hikayeyi izliyoruz. Hem restoranda yaşanan gerilim dolu anları, hem mutfak koşturmacasını hem de hizmet sektöründe müşteri ve mekan arasındaki anlaşmazlıklara şahit oluyoruz. Lafı uzatmadan; Ben bu filmi sevdim...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/353/14/menude-gerilim-var-umami-yeni-yerli-disney-filmi-780x439.png[/RESIM]Üniversite yıllarımda 2 sezon boyunca büyük bir otelin çeşitli departmanlarında çalışmış, yeri gelmiş mutfağa girmiş yeri gelmiş servise el atmış biri olarak ben bu filmdeki bu koşturmacayı gerçekten de yaşadığım için 'çok gerçek' buldum. Belki biraz da bu yüzden olacak, bu filmde izlediğim bu gerilim dolu sahneler, o diyaloglar ve yaşananlar bana çok tanıdık geldi. Yani film benden geçer not almayı başardı... Tek plan çekimi ve gerilimiyle... Başarılı![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/353/32/menude-gerilim-var-umami-yeni-yerli-disney-filmi-780x439.png[/RESIM]Çok beğenerek size de şurada tavsiye ettiğim şu nefis 1917 filmini hatırlayın. İşte bu film de o nefis film gibi bir tek plan çekimden oluşuyor... Yani söylenen o yönde. Acaba birkaç yerde cut atıldı mı diye ince ince eleyip, gözlerimi dört açıp izledim bir 'köylü kurnazlığı' ile fakat filmdeki akış gerçekten çok başarılı kotarılmış. Tek plan çekiminin de verdiği o gerilim dolu yakın plan sahneler beni kesinlikle germeyi başardı. Peki Umami hangi filmin uyarlaması?[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/353/33/menude-gerilim-var-umami-yeni-yerli-disney-filmi-780x439.png[/RESIM]Umami'yi izleyen pek çok kişi 'vay, böyle bir iş bizden çıktıysa bravo' gibi yorumlar yapmaya başlamışken hemen olaya el atmak istedim. Umami bir uyarlama... 2001 yapımı Boiling Point yani "Patlama Noktası" filminin bir uyarlaması olan Umami filmi, bence orijinal filmdeki havayı yakalamayı başarıyor. Son olarak; Umami filmi oyunculukları ne durumda? derseniz, anlatayım...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/353/38/menude-gerilim-var-umami-yeni-yerli-disney-filmi-780x439.png[/RESIM]Başrolümüz Burak Deniz bence iyi bir oyunculuk sergiliyor fakat 'profesyonel' bir şef izlerken filmin başlarında şefin işe geç kaldığını, bazı siparişleri geçmeyi unuttuğunu görüyoruz. Bunlar da şefin karizmasını gözümüzde çizmeyi başarıyor. Öykü Karayel, keşke bu rolde olmasaydı bana sorarsanız... En yükseldiği sahnede işletme müdürüne posta koyuyor fakat inanın o izleyiciye geçmiyor. Osman Sonant nefis bir 'yapmacık' Danilo Şef karakteriyle karşımıza çıkıyor. Nefis bir oyunculuk. Çok başarılı buldum. Bunun yanında işletme müdürümüz, şefimizin ortağı Ulvi Kahyaoğlu da iyi oyunculuk sergilemiş. Onur Ünsal'ın doğal, samimi oyunculuğunu da es geçemem tabi. [RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/353/93/menude-gerilim-var-umami-yeni-yerli-disney-filmi-780x439.png[/RESIM] - - - - - -  Özet; Öncelikle Atatürk dizisini iptal edip bünyesindeki yerli yapımları da silen Disney +'a tepkim hala ilk günki kadar sürüyor... Bunu söylemeden geçmek istemiyorum. Umami'ye gelirsek; bence bu film olmuş. Dün gece izledim ve sabah uyandığımda birkaç sahnesi aklımdaydı. Çok üst düzey bir yapım değil elbet, fakat yerli yapımlarda biraz beklentiyi düşürüp izliyorum malum, bu yüzden beni yakalamayı başardı... Karar sizin. - - - - - -  • Umami filmi Netflix'te var mı? Hayır. Umami filmi Netflix'te değil Disney+'da yer alıyor. [RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/184/10/tek-tek-taniyalim-netflix-imzali-ask-101-dizisi-oyunculari-kimler-780x439.png[/RESIM] Modunu Seç ►
57b
2
1 yıl
5 Saniyede Okuyup 5 Dakika Üzerine Düşüneceğiniz Kısa ve Vurucu 14 Film Repliği
5 Saniyede Okuyup 5 Dakika Üzerine Düşüneceğiniz Kısa ve Vurucu 14 Film Repliği
Şu ana kadar izlediğiniz her iyi film, gerek çarpıcı sahneleri, gerek ise akıllardan çıkmayan replikleri ile hayatınızda yer etmeyi bir şekilde başarmıştır. İşte bu yüzdendir ki neredeyse film izlemeyi seven herkes film repliği görünce okumadan geçemez. Bugün burada da birbirinden iyi filmlerde bulunan etkileyici film repliklerine göz atacağız. Hadi gelin şimdi o film replikleri nelermiş birlikte görelim! 1. "Doğru kararlar tecrübelerden gelir ama tecrübe kötü kararlardan oluşur."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/96/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]The Mechanic - Mekanik 2. "İnsanlar hükümetlerden korkmamalı, hükümetler insanlardan korkmalı..."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/55/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]V For Vendetta 3. "- Korkma dostum tanrı bizimle. + Tanrı bizim yanımızdaysa, onların yanındaki kim?"[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/25/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]Saving Private Ryan - Er Ryan'ı Kurtarmak 4. "Bir şeye sahip olmak istiyorsan bırak gitsin. Eğer sana geri dönüyorsa artık sonsuza kadar senindir..."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/97/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]Indecent Proposal - Ahlaksız Teklif 5. "- İnsan ne zaman ölür? + Artık hatırlamadığı zaman. - Başka? + Artık hatırlanmadığı zaman."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/18/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]Eternity and a Day - Sonsuzluk ve Bir Gün 6. "Aşk, birinin eline dolu bir silah verip, sizi vuracağı anı beklemekten farksızdır"[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/78/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]İkimizin Yerine 7. "Derler ki; Bir mayın uzmanı hayatında sadece bir kez hata yapabilir..."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/10/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]No Man's Land - Tarafsız Bölge 8. "Seninle bir gün geçirdikten sonra giysilerimin sen gibi kokmasını seviyorum..."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/47/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]When Harry Met Sally - Harry ile Sally Tanışınca 9. "Nerede olmak istediğine çok fazla kafa yorarsan bulunduğun yerin tadını çıkarmayı unutursun..."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/87/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpeg[/RESIM]Passangers - Uzay Yolcuları 10. "Dil, bir savaşta çekilen ilk silahtır."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/61/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]Arrival - Geliş 11. "Deneyim; İnsanın başına gelen değil, başına gelenle ne yaptığıdır."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/21/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]A Single Man - Tek Başına Bir Adam 12. "- Forrest, sen büyüyünce ne olacaksın? + Nasıl yani? Ben büyüyünce ben olmayacak mıyım?"[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/68/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]Forrest Gump  13. "Kırık bir kalbinin olması, en azından denediğini gösterir..."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/38/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]Eat Pray Love - Ye Dua Et Sev 14. "Olur da bir daha görüşemezsek iyi günler, iyi akşamlar ve iyi geceler..."[RESIM]http://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/48/65/5-saniyede-okuyup-5-dakika-uzerine-dusuneceginiz-kisa-ve-vurucu-14-film-repligi-780x439.jpg[/RESIM]The Truman Show  Eğer bu film replikleri sizi de gaza getirdiyse ve hemen şimdi şöyle iyi bir film izlemek istiyorsanız tam da buraya tıklayarak modunuza göre film tavsiyesini hemen bulabilirsiniz!  film replikleri - etkileyici film replikleri - film repliği
30b
1
7 yıl
Yıllar Sonra Sinema Salonunda Herkesi YAN YANA Getiren O Film!
Yıllar Sonra Sinema Salonunda Herkesi YAN YANA Getiren O Film!
Yan Yana filmi, 2025'in en iyi giriş yapan film unvanından sonra ilk 15 günde 1 Milyon da izlenerek rekora koştu. Uzun zaman sonra binlerce kişiyi sinema koltuklarında gerçekten YAN YANA getirmeyi başaran o filmle ilgili tabii ki de benim de söylemek istediklerim var.. Bu içerikte, önce filmde Yan Yana filminde dikkatimi çeken bazı detayları, sonra da filmi beğendim mi? Yoksa büyük bi PR çalışmasının tam ortasında olduğumuzu mu düşünenlerdenim? işte bu sorulara cevaplarımı sizle dürüst bi şekilde paylaşmak istiyorum. Hadi gelin şimdi Yan Yana filmi ile ilgili sizle paylaşmak istediğim o 5 DETAYA birlikte şöyle bir göz atalım! ● Bu içeriği daha UZUN olarak YouTube kanalımızda da hazırladık![VIDEO]https://www.youtube.com/watch?v=Su9L8Wix6uI[/VIDEO] 1. Uyarlama konusu...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/361/81/yillar-sonra-sinema-salonunda-herkesi-yan-yana-getiren-o-film-780x439.png[/RESIM]Öncelikle yıllardır benimle olanlar bilir ki, ben her fırsatta Yan Yana'nın uyarlandığı Intouchables ismindeki 2011 yapımı Fransız filminden 'baş ucu filmim' olarak bahsederim.. Bu nefis filmin ülkemize uyarlanacağı haberini aldığımdan beri gerçekten çekim sürecinden yayın kısmına gelene kadar olan tüm aralığı yakından takip ettim diyebilirim.. Filmi 2017'de Amerikalılar da The Upside ismiyle uyarlamış fakat ortaya pek de başarılı bi film çıkamamıştı.. hatırlayın. Bizdeyse pek çok 'uyarlama' yapım, 'Zaten bi yerlerde tutmuş.. bizde de kesin tutar' düşüncesiyle çekilmiş ve gerçekten çoğu yapım da iyi izlenmeler almıştı. Örneğin şu listede de daha önce sizle paylaştığım filmlerin her biri de uyarlama yapımlardı. Açıkça söylemek istiyorum ki "Uyarlama" konusuna karşı değilim. Fakat kendi orijinal filmlerimizi yazıp, yönetip, çekecek devasa bi sektörümüz var, işinde çok başarılı yetişmiş, zehir gibi insanlarımız var.. Sizi bilmem ama ben "Zaten tutar" denilerek yabancı filmleri uyarlayan değil, diğer ülkelerce filmleri 'uyarlanan' bi sinema sektörüne sahip olmayı tercih ederdim. 2. Feyyaz...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/361/50/yillar-sonra-sinema-salonunda-herkesi-yan-yana-getiren-o-film-780x439.png[/RESIM]Muhtemelen bi küçük linç yiyeceğim belki ama; Başrolümüz Feyyaz Yiğit, şimdiye kadar rol aldığı tüm dizi ve filmlerde hemen hemen aynı karakteri oynuyor gibi geliyor bana.. Yani bu filmde de Feyyaz, yine Feyyaz'ı oynuyor gibi hissettim diyebilirim. Fakat bu tabi ki de Feyyaz'a gülmüyorum demek değil. Bu adamın kelimeleri heceleyerek konuşması, ikilemesi, durumlara verdiği doğal tepkiler beni gerçekten yakalamayı başarıyor. Orijinal filmde gettodan gelen bir siyahiyi izlerken, bu filmde de maddi zorluklar içinde sıkıntılı günler yaşayan bi Roman'ı izlemek bana ilginçtir bi an "Organize İşler" izliyormuş hissiyatı da yarattı. 3. Farklar...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/361/93/yillar-sonra-sinema-salonunda-herkesi-yan-yana-getiren-o-film-780x439.png[/RESIM]Öncelikle Fransız yapımındaki dramı, bizim filmde siyanürle arasak zor buluruz çünkü Yan Yana, 'komedi' kısmı daha ağır basan bi yapım olarak karşımıza çıkıyor. Filmin %80 sahnesi, Intouchables ile aynı. Fakat örneğin orjinalinde başrolümüzün sakalları kesilirken, bizde koca Haluk Bilginer'in sakallarını kesmek göze alınamamış ki sadece saçının taranmasıyla geçiştiriliyor. Orjinalde kadınlardan hoşlandığı ortaya çıkan kadınımız bizim filmde bunu Feyyaz'ın yani Ferruh'un kulağına söylüyor. Orijinalde Rap, bizdeyse "İtfaiye" isminde hareketli bi şarkı duyuyoruz. Yine orijinalde adamımız girdiği zengin evden bi Faberge Yumurtası çalarken bizde bu bir Çini'ye dönüşüyor. Bunun gibi pek çok farklılık sayabiliriz tabi. 4. İvedikleşme...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/361/8/yillar-sonra-sinema-salonunda-herkesi-yan-yana-getiren-o-film-780x439.png[/RESIM]Her şeyden bağımsız, ben filmlerde kültür sanat ile ilgilenen, kurallara uyan, kimseyle kavgaya, suça karışmayan kısacası kendi halinde 'medeni' bi şekilde yaşayıp giden insanların hayatına bodoslama dalan karakterlerin olmasını pek doğru bulmuyorum fakat ne yazık ki ülkemizde bu çalışıyor. Bu gerçeği de Recep İvedik örneği yüzümüze tokat gibi çarpıyor.. İşte bu filmde de böyle benzer bi tat almak mümkün. Taşradan gelen biri, batı müziğini sevmiyor, yapılan resim ile dalga geçiyor, ruhsuz eğlencelerini oyun havalarıyla bir düğüne çeviriyor, yazılan şiirleri küçümsüyor ve dahası.. Bunlar tabi ki de filmi kötü yapmıyor fakat topluma, özellikle genç izleyicilere bu tür insanların da kazandığını göstererek bilinçaltlarını etkiliyor.. Tekrar söylüyorum, bunlar filmi kötü yapmıyor fakat izleyen 1000 gençten 1'inde bile bu düşüncelerin yeşermesine sebep olması, bence bi tık tehlike arz ediyor. Adamımız genç kızın sevgilisiyle öpüşmesine karşı çıkıyor, ona hakaret eden çocuğun sokak köşesinde sıkıştırıyor fakat kendi odasına Esk*rt çağırıyor hatta haftada 1 gününü de ona ayırıyor... İşte bahsettiğim tutarsızlık, düşünce olarak özellikle yeni nesle aktarılmasını doğru bulmadığım şey tam olarak da bu.. Siz beni anladınız. 5. Haluk Bilginer![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/361/66/yillar-sonra-sinema-salonunda-herkesi-yan-yana-getiren-o-film-780x439.png[/RESIM]Her ne yaparsak yapalım, bana hala Haluk Bilginer'i yeterince sahiplenmiyormuşuz gibi geliyor. Film hakkında konuştuğum sektördeki bazı kişilerden Haluk Bilginer'in bu filmdeki oyunculuğunun başarılı bulunmamış olması beni gerçekten üzdü. Ben Bilginer'in oyunculuğunu başarılı bulanlardanım. Bu filmde Feyyaz'ı çıkarıp yerine başkasını koyabiliriz, fakat Bilginer'i çıkarıp yerine başka bi oyuncuyu koysaydık, filmin ağırlığının %80'i uçup giderdi.. Fakat kendisinden küçük de bi isteğim var; Ben Haluk Bilginer'i, Thor'daki ODİN karakteri gibi çok ağır, çok güçlü, mitolojik, fantastik bi rolde görmeyi çok isterim.. Kim bilir, belki bigün böyle bi şeye de şahit oluruz :) Ha bi de unutmadan, salonlarda en çok gülünen anlardan biri olan filmdeki 'hareket çekme' sahnesi de Haluk Bilginer'in ta kendisinden çıkmış :) - - - - -  Şimdiiii… not alarak sizle paylaşmak istediğim 5 ana başlığıma da değindiğime göre filmle ilgili şahsi düşüncelerimi de sizle paylaşmak istiyorum.. Sinemanın gerek dijital platformların yaygınlaşmasıyla, gerek ise ekonomik maliyetlerin artmasıyla geri planda kalması, hatta sadece küçük çocuklar ve onların anne-babasının hafta sonu gitmek zorunda kaldığı, 3 tarafı pek de başarılı olmayan 'animasyon filmlerle' çevrilmiş olması beni gerçekten çok üzüyordu. Fakat bu film bunu kırmayı başardı. Tripli ergen kız gibi senaryoya pek de katkısı olmayan sahnelerin gereksizliği, bi dram bi komedi bi dram bi komedi yaparak adeta izleyiciyi şişe takar gibi başarısız geçişleri, iki başrolümüzün arasındaki 'dostluk' bağının bence tam derinlemesine kurulamamış olması gibi sorunları es geçersek ben bu filmden gerçekten büyük keyif aldım diyebilirim. Orijinal filmdeki dramatikliği inanın pek de aramadım. 3-4 sahnesinde gerçekten güldüm ve sinema salonunda gülmenin nası bi his olduğunu da unuttuğumu fark ettim :) Hadi iyi seyirler!
9.3b
1
6 ay
2020 Bitmeden, İşi Gücü Bırakıp Hemen İzlemeniz Gereken 14 İspanyol Filmi Önerisi!
2020 Bitmeden, İşi Gücü Bırakıp Hemen İzlemeniz Gereken 14 İspanyol Filmi Önerisi!
Burada yıllardır sürdürdüğüm tavsiye yolculuğumun uzun bir kısmında benimle olanlar iyi bilir ki; Daima İspanyol filmlerinin ne kadar başarılı olduğundan bahsedip durdum. Size kıyıda köşede kalmış nefis ispanyol filmi önerileri sunmaya çalıştım ve izleyip, beğendiklerimden size koca bir ispanyol filmi önerileri arşivi oluşturmak için çabaladım. Hatta ispanyol filmi izlemeniz için size öyle ısrar ettim ki, şuradan da görebileceğiniz gibi kaanintavsiyesi.com'un "Çok Tıklananlar" köşesindeki 5 filmden 3'ü İspanyol sinemasına ait...  Kıyıda Köşede Kalmış 19 İyi Tavsiye İçin Tıkla! ► E hâl böyle olunca da sıvadım kolları ve size, içinde bulunduğumuz 2020 yılında mutlaka izlemeniz gereken birbirinden nefis İspanyol filmi önerileri hazırladım. Bu filmleri şu ana kadar gözden kaçırmış olabilirsiniz fakat bu listedeki 2020 ispanyol filmi önerileri eminim sizin de zamanınızı iyi bir şekilde geçirmenizi sağlayacak. Hadi gelin şimdi 2020 bitmeden izlenmesi gereken o İspanyol filmleri nelermiş birlikte görelim!  1. İçinde bulunduğumuz 2020 yılı bitmeden mutlaka izlemenizi önerdiğim ilk İspanyol filmi tavsiyem "El Cuerpo" oluyor[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/86/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]"Kaan bu filmin konusu ne? Senin, izleyenlerin yorumları, IMDb puanı nasıl?" diyenler hemen aşağıdaki butona tıklayabilir.  Filme Git ►  2. Sıradaki filmimiz ise "Toc Toc"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/72/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Bu İspanyol filmi, farklı sorunları olan 6 farklı kişinin, bir doktor randevusu sırasında tanışmalarını konu alıyor. Her biri farklı sorunla mücadele eden bu insanlar, hayatlarını yaşamalarına engel olan bu sorunlarını birlikte çözmeyi deniyorlar ve ortaya da 1 buçuk saatlik, yer yer gülümseten keyifli bir film çıkmış oluyor.  Filme Git ►  3. "El Orfanato"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/5/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Hem sağlam bir dram, hem de iyi bir gerilim filmi mi izlemek istiyorsunuz? O zaman bu İspanyol filmi kesinlikle aradığınız şey! "Kaan demişti" dersiniz... Filme Git ►  4. "The Hidden Face"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/36/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Yıllar önce Özcan Deniz başrollü "Öteki Taraf" ismiyle yayınlanan yerli film için birçok kişi "çok iyi" demişti, halbuki filmin orijinali İspanyol sinemasına ait olan bu filmdi ve çoğu kişi bunu bilmiyordu. Yeniden uyarlamalarını değil, orijinalini mutlaka izleyin derim.   Filme Git ►  5. "Los Cronocrimenes"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/21/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Düşük bir bütçe ve sadece birkaç oyuncuyla nasıl iyi, beyin yakan bir film yapılır? sorusunun cevabı işte bu film. Şu filmde olup da Türk sinema sektöründe olmayan hiçbir şey yok, fakat nedendir bilinmez bizden bir türlü böyle yapımlar çıkmıyor... O yüzden o güzel günler gelene kadar mutlaka bu filmi izleyin derim.  Filme Git ►  6. "Fermat's Room"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/81/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Bilmecelere yanlış cevap verildikçe içeriye doğru ilerleyen duvarlar ve gittikçe daralan bir oda düşünün... Ya da düşünmeyi bırakın, bu çılgın konunun direkt filmini izleyin! Evet, bunu da yapmışlar... İşte bu yüzden İspanyol sineması, Hollywood'u cebinden çıkartıyor. Çılgın fikirleri o kadar etkileyici bir şekilde işliyorlar ki, hayran kalmamak mümkün değil. Filme Git ►  7. "Los Ojos de Julia"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/84/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]İspanyol filmlerinin %90'ını, kasvetli, puslu bir atmosfere sahiptir. İşte benim bağımlısı olduğum bu özellik, bu filmde de kendini gösteriyor ve gizem ve gerilimin harman olduğu bir film izliyoruz... Kaçırmayın.  Filme Git ►  8.  "El Secreto de Sus Ojos"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/9/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Bu İspanyol filmi ise "En İyi Yabancı Film" dalında Oscar'ı kucaklayan bir yapım. Biraz uzun gelebilir fakat şöyle hikayesi olan, temeli sağlam bir şeyler izlemek istiyorsanız mutlaka şans verin derim.  Filme Git ►  9. "Musaranas"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/22/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Sıradaki filmimiz ise "Agorafobi", yani açık alan korkusu olan ve hayatının tümünü doğduğu bir apartman katında kız kardeşi ile geçirmiş olan bir kadını konu alıyor. Çok farklı şeylere şahit olacağınız bu filmi mutlaka izleyin derim.  Filme Git ►  10. "El Bar"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/73/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Madrid'in tam göbeğinde, bir barın önünde, sıradan bir insan, bir keskin nişancı tarafından vuruluyor. İşte film de bu süreçten sonra, o barın içinde kalan birbirinden farklı insanların yaşadıklarını konu alıyor. Bence bu film, şans vermeye değer.  Filme Git ►  11. "La Casa Del Fin de Los Tiempos"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/8/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Beni gerçekten etkilemeyi başaran bu film ise bir evde yaşanan olaylardan sonra 30 yıl hapis cezası alıp, yaşı ilerleyince de bu cezanın geri kalanını ev hapsi olarak çeken bir kadının yaşadıklarını konu alıyor. Bu film için daha ne söylesem spoiler olacak o yüzden mutlaka izleyin derim.   Filme Git ►  12. "Durante La Tormenta"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/12/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Fırtınalı bir gecede yaşanan paranormal bir olayı konu alıyor bu film. Yani hem zamanda yolculuk, hem beyin yakan olaylar hem de gerilim dolu sahnelere maruz kalacaksınız. Eğer hala izlemediyseniz bu şu an bunları okuyorsanız mutlaka izlemelisiniz derim.  Filme Git ►  13. "Contratiempo"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/45/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]İspanyol sinemasının bağrından çıkan en sağlam yapımlardan biri bu film. Sürükleyiciliği o kadar fazla ki, izlerken bir anda kendinizi filmdeki olayların tam ortasında buluveriyorsunuz. Kaan'ın Tavsiyesi üyeleri tarafından da çok beğenilen ve yorum yağmuruna tutulan bu filmi hala izlemediyseniz şunu bilin ki, yerinizde olmak isteyen çok insan var. Bu filmi hiç izlememiş gibi yeni baştan izlemek isteyen birçok kişi tanıyorum... Hadi hemen izleyin ve yorumunuzu da bırakın. Filme Git ►  14. Ve son olarak; "The Platform"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/174/32/muthis-her-ne-yapiyorsaniz-birakip-bu-filmi-izleyin-the-platform-780x439.jpg[/RESIM]Henüz birkaç ay önce yayınlanmış olmasına rağmen Netflix'in en çok izlenen filmlerinden biri olmayı başaran bu şahane İspanyol filmini de bu listeye almazsam gerçekten olmazdı. Eğer bu filmi gözünüzden bir şekilde kaçırmışsanız, hiç zaman kaybetmeden hemen oturup izleyin derim. Film, içinde birçok mesaj barındırıyor. İzledikten sonra şuradan da filmin analizini okursanız taşlar yerine oturacaktır.  Filme Git ►  BONUS: 19 Mayıs 2020 itibariyle 51 Bin görüntülenme ile bu platformun en çok tıklanan tavsiyesi olan bu film, benim favori filmlerim arasında ilk 10'da yer alıyor; "Marrowbone"[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/192/56/2020-bitmeden-isi-gucu-birakip-hemen-izlemeniz-gereken-14-ispanyol-filmi-onerisi-780x439.png[/RESIM]Biraz durağan ilerlese de, çok üst düzey bir zihin ile yazılan başarılı senaryosu sayesinde bu film sizi yakalamayı başaracak. Sadece size tavsiyem, sabredin. Bırakın film ağır ağır aksın. Tempoyu giderek arttıran filmler vardır, işte bu film de onlardan. Bu yüzden ilk yarısında çok somut bir şeyler görmeyi beklemeyin, sabredin ve sonunda ödülünüzü alın... "Kaan demişti" dersiniz... Filme Git ►  [RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/184/10/tek-tek-taniyalim-netflix-imzali-ask-101-dizisi-oyunculari-kimler-780x439.png[/RESIM] Modunu Seç ►
48b
2
6 yıl
Netflix'e Her Ay Verdiğiniz Paranın Karşılığını Alabileceğiniz 7 İYİ Netflix Belgeseli!
Netflix'e Her Ay Verdiğiniz Paranın Karşılığını Alabileceğiniz 7 İYİ Netflix Belgeseli!
Netflix'e her ay ödeme yapıyoruz. Fakat pek çok kişi yaptığı bu ödemenin karşılığını verimli bir şekilde alamadığını söylüyor. Çünkü Netflix'te binlerce içerik var. Örneğin iyi bir Netflix belgeseli izlemek için yüzlerce belgeselin arasından seçim yapmanız gerek. İşte ben de tam olarak bu noktada size yardım etmek istiyorum. Netflix'te izleyip beğendiğim belgesellerden bazılarını size de tavsiye etmek istiyorum. Üstelik birazdan göreceğinizi Netflix belgesellerinin her biri de Netflix'in orijinal, kendi yapımları. Bu yüzden diğer içerikler platformdan kaldırılabilirken bu belgeselleri yıllar sonra bile Netflix'te kolayca bulup, izleyebileceksiniz... E ben size daha ne yapayım? Hadi gelin şimdi her biri de farklı bir şekilde size bir şey katacak olan o Netflix belgesellerine göz atalım! ● Bu içeriği 17 tavsiye ile video olarak YouTube kanalımızda da hazırladık![VIDEO]https://www.youtube.com/watch?v=UlX3UAaWQR4[/VIDEO] 1. Düşüş: Boeing Davası ile başlayalım...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/322/28/netflix-e-her-ay-verdiginiz-paranin-karsiligini-alabileceginiz-7-iyi-netflix-belgeseli-780x439.png[/RESIM]Netflix imzalı bu belgeselde, farklı tarihlerde ard arda yaşanan 2 büyük uçak kazası sonrasında gündeme gelen bazı skandalları izliyoruz. Şimdi ben kaza, skandal dedim diye sıkıcı bi süreç izleyeceğinizi sakın düşünmeyin. Belgesel bu konuyu, 'yolcu uçağı' gibi dev, karmaşık bi teknoloji harikasındaki teknik sorunları konuyla hiç ilgisi olmayan kişilerin bile rahatlıkla anlayabileceği şekilde aktarıyor. İlk olarak havacılık sektöründe çalışan herkesin, sonra da hayatında 1 kez bile uçağa binmiş olan tüm insanların izlemesi gereken bi yapım bu. Uçak teknolojisine bakış açınızı değiştirecek, gördüğünüz devasa hatalar karşısında bol bol sinir olacağınız ve hepsinden önce bu izlediğiniz şeylerin 'gerçek' olduğunu düşününce sorumluların yakasına yapışmak isteyeceğiniz etkileyici bi belgesel bu... Hem gerçek, yaşanmış olayları öğrenerek kültürlenip, hem de her gün milyonlarca kişinin kullandığı 'uçak' hakkında daha fazla bilgi sahibi olacağınız bu yapımı kaçırmayın derim. 2. My Octopus Teacher[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/322/86/netflix-e-her-ay-verdiginiz-paranin-karsiligini-alabileceginiz-7-iyi-netflix-belgeseli-780x439.png[/RESIM]Sıradaki Netflix Belgeseli ise her fırsatta, her ortamda tavsiye etmeye çalıştığım çok başarılı bi yapım. Toplamda 10 yıla yakın bi sürede çekilen bu belgeselde sığ sulara tüpsüz dalan maceracı bi adamı ve onun bu dalışlarında tanıştığı bi ahtapotu izliyoruz. Zamanla bu ikilinin arasında öyle sağlam bi bağ oluşuyor ki, izlerken ara ara "Ben galiba belgeselden çok iyi bi film izliyorum" diye düşünüyosunuz. Çünkü bu yapımda bi dram filmi kadar dram, bi macera filmi kadar aksiyon ve nefis bi belgesel kadar şahane görüntüler ile karşılaşacaksınız. İzledikten sonra "Kaan'ın dediği kadar varmış..." diyeceğinizden de eminim. 3. Game Stop Saga[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/322/22/netflix-e-her-ay-verdiginiz-paranin-karsiligini-alabileceginiz-7-iyi-netflix-belgeseli-780x439.png[/RESIM]Tamamen gerçek bi olayı işleyen bu aşırı eğlenceli Netflix belgeseli, Amerika'da batmak üzere olan video oyun sektöründeki GameStop şirketinin nasıl birden ülkenin ekonomisini sarsmayı başardığını bize gösteriyor... Büyük finans kuruluşları "Bu şirket batar" deyip tahminde bulunurken bi grup Reddit kullanıcısı genç "Hadi bu şirketi batırmayalım!" deyip kolları sıvıyor ve çok kısa bi sürede şirketin hisseleri 3 dolardan 460 dolara kadar çıkıyor. Elon Musk'ın da dahil olmasıyla dünyanın en çılgın olaylarından birine dönüşen bu macera, onlarca zengin yatırımcıyı iflasın eşiğine getirmeyi başarıyor. İşte bu belgesel dizisi de bu konuyu çok ama çok keyifli bi şekilde işliyor... "Aman borsa falan benlik değil" deyip bu yapımı kenara atmayıp bi şans verin derim. 4. Saqqara Tomb[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/322/41/netflix-e-her-ay-verdiginiz-paranin-karsiligini-alabileceginiz-7-iyi-netflix-belgeseli-780x439.png[/RESIM]Şimdiii... Netflix'te bulabileceğiniz en iyi 'Antik Mısır' belgeseline bakıyorsunuz. Mısır'ın bilinen en eski başkenti Sakkara'da yapılan kazıları izlediğimiz bu yapımda son 50 yılın en büyük arkeolojik keşiflerini de görme fırsatı buluyoruz. Mumyalar, geçitler, eşyalar, lahitler ve binlerce yıl önce gömülüp hala bütünlüğünü koruyan cansız kediler ve dahası... Büyük izinler ve yüksek bi bütçe ile hazırlanan bu yapım, bizi asırlar önce yaşayıp, piramitler gibi binlerce eseri inşa eden insanların hayatına doğru gizemli bi yolculuğa çıkarıyor. Eğer tüm bunlar bende olduğu gibi sizin de içinizi kıpır kıpır yapıyosa, bu belgesel tam sizlik olabilir. 5. Seaspiracy[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/322/21/netflix-e-her-ay-verdiginiz-paranin-karsiligini-alabileceginiz-7-iyi-netflix-belgeseli-780x439.png[/RESIM]Bu tavsiyem ise izleyenin yüzüne tokat gibi çarpan cinsten bi yapım. İyi bi belgesel çekme umuduyla yola çıkan başarılı bi gencin bazı gariplikler fark edip tüm dünyayı gezerek 'okyanus canlıları' konusunda ortaya çıkardığı büyük bi suç ağını konu alıyor. Adamımız deniz canlılarının güzelliğinden falan bahsetmeye çalışırken karşılaştığı acı manzaralar, insanoğlunun okyanusları ne denli vahşice kullandığını çarpıcı bi şekilde bize gösteriyor... Çoğumuzun "Birileri mücadele ediyodur muhakkak..." diye düşünerek hiçbir adım atmadığı bu acı olay büyük bi felakete doğru gidiyor ve 1 buçuk saatlik bu yapım da bu gerçeği yüzümüze çok sert bi şekilde vuruyor. İzleyin ve izletin dediğim yapımlardan... 6. Alien Worlds[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/322/79/netflix-e-her-ay-verdiginiz-paranin-karsiligini-alabileceginiz-7-iyi-netflix-belgeseli-780x439.png[/RESIM]2020'de yayınlandığından beri bi şekilde aklımda kalmayı başaran 4 bölümlük bu belgesel dizisi, evrendeki uzaylıların nasıl görünebilecekleri, nasıl yürüyüp, koşup, uçabilecekleri ve nasıl beslenebilecekleri gibi pek çok konuda tahminlerde bulunuyor. Nefis bi bilim kurgu dizisi olan bu belgesel serisi, evde, oturduğumuz yerden bizi inanılmaz gezegenlere götürüp orada yaşanan günlük olayları çarpıcı ve keyifli bi şekilde bize gösteriyor. Mutlaka bi ara zaman ayırıp izleyin derim. 7. The Social Dilemma[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/322/29/netflix-e-her-ay-verdiginiz-paranin-karsiligini-alabileceginiz-7-iyi-netflix-belgeseli-780x439.png[/RESIM]Netflix imzası taşıyan bu belgesel filmse hepimizin her gün hatta her an içinde bulunduğu sosyal medya dünyasının perde arkasında yaşananları konu alıyor. Biz ınstagram'da sadece bi baş parmak hareketiyle sörf yaparken arka planda kişisel bilgilerimiz, hangi videoyu ne kadar süre ile izlediğimiz, gece yarısı hangi eski sevgilimizin profiline göz attığımız, kimlerin hikayesini tekrar tekrar izlediğimiz hangi şirketlerin elinde kaç milyon dolarlara dönüşüyor, işte bu yapım bize bunu gösteriyor. Üstelik bu konuları öyle alelade kişilerden de değil, bizzat Facebook, Twitter, Instagram ve Google gibi dev firmaların yönetici kadrolarında çalışmış kişilerden dinliyoruz. 1 buçuk saat ayırdığınızda elinizdeki telefonla gün içinde yüzlerce kez girip çıktığınız sosyal medyada dönen dolapları görebileceğiniz bu yapıma bi şans verin derim. [RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/184/10/tek-tek-taniyalim-netflix-imzali-ask-101-dizisi-oyunculari-kimler-780x439.png[/RESIM] Modunu Seç ►
12b
0
3 yıl
Sıkıyor mu, Sarıyor mu Anlaşılamayan Netflix Dizisi "The Witcher" İncelemesi | Detaylar
Sıkıyor mu, Sarıyor mu Anlaşılamayan Netflix Dizisi "The Witcher" İncelemesi | Detaylar
Biliyorsunuz size buradaki "Netflix Filmleri" kategorimde, izleyip beğendiğim Netflix yapımı filmleri tavsiye ediyorum. Bugün ise menümüzde, sadece 2 gün önce yayınlanan, Netflix imzalı The Witcher dizisi var. Çıkacağını duyduğum ilk günlerden beri beni heyecanlandırmayı başaran bu diziyi çıktığı gibi 1 günde silip süpürdüm. Instagram hesabımızda yaptığım ankette de izleyip beğenenler ve beğenmeyenler yarı yarıya çıktı. Mesaj atıp "Çok kötüydü" diyen de oldu, "2. sezon ne zaman çıkacakmış Kaan?" diye soran da... Ben de bugün sizlere şöyle iyi ve kötü yönleriyle nefis bir The Witcher dizi incelemesi hazırlamak istedim. Bu arada bu inceleme bolca spoiler içerir, o yüzden devam etmeden önce aşağıdaki butondan Netflix'e gidip, diziyi üyeliğiniz ile izleyebilirsiniz. Sonra muhakkak buraya bekliyorum. Diziye Git ► Hadi şimdi arkanıza yaslanın ve önce The Witcher dizisi hakkında kısa bir bilgi edinelim, sonra da iyi ve kötü yanlarıyla The Witcher dizisini şöyle bir inceleyelim! Nereden çıktı bu dizi? Hangi çağı, hangi olayları anlatıyor? Oyuncuları kim?[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/148/53/sikiyor-mu-sariyor-mu-anlasilamayan-netflix-dizisi-the-witcher-incelemesi-detaylar-780x439.jpg[/RESIM]Öncelikle eğer siz de benim ve milyonlarca insan gibi Yüzüklerin Efendisi ve Game of Thrones gibi yapımlara bayılanlardansanız, bu dizi sizin de ilginizi çekecektir. Polonyalı bir yazar olan Andrzej Sapkowski, 1994 yılında bir roman kaleme alıyor ve bu roman önce oyuna sonra da bu diziye dönüşüyor. Başrolümüzde ise meşhur Supermen'imiz "Henry Cavill" oynuyor. Dizimizin ilk sezonunda 8 bölüm var ve her bölüm 60 dakikadan oluşuyor. Büyücüler, yaratıklar, elfler, mutantlar, savaşlar ve orta dünya atmosferi tam sizlikse bu dizi sizin favoriniz olabilir.  Hadi şimdi The Witcher incelemesi başlasın! Önce dizi hakkındaki olumsuz yorumlarımı sıralamak istiyorum...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/148/47/sikiyor-mu-sariyor-mu-anlasilamayan-netflix-dizisi-the-witcher-incelemesi-detaylar-780x439.jpg[/RESIM] O ilk 2 bölüm neydi öyle? Öncelikle bu dizinin romanını okumamış, oyununu da oynamamış biri olarak bunları yazdığımı bilmenizi istiyorum... Konuştuğum kişilerin çoğu ilk 2 bölümden sonra bıraktıklarını söyledi, bu çok doğru çünkü dizi, olayları 3 farklı zaman dilimiyle işleyip, çok ileride birleştirdiği için ilk 2 bölümde izleyici hiçbir şey anlamadan birden olaylara balıklama atlamak zorunda kalıyor. Yani daha karakterlerin derinlikleri anlatılmadan, kim nedir, necidir bilmeden nasıl ölen bir kraliçe için bir his besleyebiliriz? Bir savaş geliyor fakat kim, neden saldırıyor bilmiyoruz. Birileri ölüyor fakat izleyici olarak hiçbir şey hissetmiyoruz. İşte bu da milyonlarca kişiyi ilk 2 bölümde diziden kopardı ne yazık ki. Kısacası, dizinin ilk birkaç bölümünü Witcher evrenini bilen kişiler izlesin diye çekmişler sanki...  "Bir geçmişten gösterelim bir gelecekten, biraz da şimdiki zamandan ekleriz..." Dizinin düzensiz bir akışı bulunuyor. Yani üstteki eleştirimde de dediğim gibi, bir bölüm izlediğiniz bir karakter, bir sonraki bölümde daha doğmamış olabiliyor. Witcher'ımız yaşlanmadığı için durumun farkına pek varamadan izliyorsunuz fakat bazı noktalar bu yüzden karmaşık veya saçma geliyor. "Kopuk kopuk hiçbir şey anlamadım" diyenler de tam da bu yüzden bir şeyler anlamamış oluyor. Dizinin ilk bölümlerinde olanları anlayabilmek için ilk sezonu tamamen izlemek gerekiyor.  Ezik büyücü kız ne zaman istediği erkeği elde edebilen güçlü bir alfaya dönüştü?[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/148/1/sikiyor-mu-sariyor-mu-anlasilamayan-netflix-dizisi-the-witcher-incelemesi-detaylar-780x439.jpg[/RESIM] Dizide bazı kısımlar o kadar havada ki, sadece öyle bakıyorsunuz. Hiçbir şey hissetmiyor ve sonnucunu görünce "Ha böyle mi olmuş" deyip devam ediyorsunuz. Başrollerden olan büyücümüz Yennefer, kamburu olan, özgüvensiz, ezik, itilip kakılan bir genç kızdı. Fakat birden hızlandırılmış bir kampa girmiş gibi karşımıza büyü güçleri zirvede olan bir afet olarak çıktı. Hadi bir yan rol olsa anlarız da, dizinin başrollerinden birinin yontulmasını neden izlemedik? Domuz çiftliğinden çıkıp aynaya bakıp kendini beğenmedi ve hop, bir gecede bir Alfa! Bu yüzeysellik beni diziden itti açıkçası.  CGI yani bilgisayar efektleri bazen o kadar vasat durdu ki... Yapılan dizi bir orta çağ dizisi. Yani ejderhaların, büyücülerin, yaratıkların, fantastik mekanların olduğu bir dönemi anlatan bir dizide CGI müthiş olmalıydı. Yüzüklerin Efendisi serisi günümüzden tam 20 yıl önce çekildi ama taş gibi efektleri vardı. Kim diyebilir ki şurda şu efekt patladı, komik durdu? Yani hal böyleyken özellikle bazı yaratıkvari görüntülerde CGI çok kötüydü. Hayal kırıklıklarımın biri de buydu.  Kurgu o kadar akıcı değil ki, adamımız Witcher'ın olmadığı sahneler çok sıkıyor... Dizide öyle sahneler bulunuyor ki kurgu gerçekten vasat. İzleyici o kısımlarda, "Ay hemen Witcher kısmı gelse" diye saniye sayıyor resmen. Bu bir dizi için çok kötü bir durum. Game of Thrones'u baz alın mesela. 2 yan rol diyalog içindeyken bile dikkatle izlersiniz, kapacak bir şeyleriniz vardır çünkü. Fakat bunda Witcher'dan başka neredeyse hiçbir karakterin sahnesini darlanmadan izleyemiyoruz, sıkıyor çünkü.  Ana kötü tarafımız "Nilfgaard", fakat neden hiç çok kötü gibi değiller?[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/148/45/sikiyor-mu-sariyor-mu-anlasilamayan-netflix-dizisi-the-witcher-incelemesi-detaylar-780x439.jpg[/RESIM] Bu durum da beni çok rahatsız etti mesela. Herkesin ağzında bir Nilfgaard'dır gidiyor fakat Nilfgaard tarafını bir görüyoruz, çapulcu takımı... Yerli filmlerdeki amatör kötüler gibiler... Yüzüklerin Efendisi serisini düşünün mesela, kötü bir taraf bellidir. Fakat burada kötü yok? Dizinin ana kötü tarafının hiç ürkütücü, gerçekten kötü olmaması puan kırdığım bir başka detay. Savaş kısmı da başlı başına ayrı bir hüsran. Koca imparatorluk askerleri zırh diye kadife elbiseler giymiş gibiler. Zırh tasarımı o kadar kötü ki, ilk dikkat ettiğimde "Yok, böyle değillerdir ya..." diye kendimi kandırmaya çalıştım. Şimdi sıra geldi dizi hakkındaki olumlu yorumlarıma[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/148/17/sikiyor-mu-sariyor-mu-anlasilamayan-netflix-dizisi-the-witcher-incelemesi-detaylar-780x439.jpg[/RESIM] Başrolümüz "Henry Cavill" rolünün hakkını fazlasıyla vermiş! Yukarıdaki olumsuz eleştirilerimde de söylediğim gibi, dizide hemen adamımız Witcher'ı görmek istiyoruz. Çünkü adamımız gerçekten sesiyle, hareketleriyle rolünün hakkını veriyor. Dublör kullanmaması ile de oldukça beğenimi kazanan Henry Cavill, bu işi çok iyi kurtarmış. Gerçekten romanını okumamış, oyununu da hiç oynamamış biri olarak bu karakteri çok beğendim.  Dizinin atmosferi şahane! Dizinin 1. bölümündeki ilk sahneden 8. bölümünün son sahnesine kadar dizi, kasvetli, orta çağ atmosferini hiç bozmuyor. Karanlık, sisli, kasvetli hava dizide çok iyi işlenmiş. Sadece bu etken bile insanı içine çekmeyi başarıyor.  Müzikler gerçekten iyiydi Özellikle bu tarz orta dünya yapımlarında kullanılan müzikler, çok büyük bir etken teşkil ediyor. 8 bölümün hepsinde de özellikle dikkat ettim ve bence bu dizide kullanılan müzikler gayet başarılıydı.  Başrolümüzün dövüşme sahneleri gerçekten beklentimin üzerinde çıktı Dublör kullanmıyor olması ile zaten gönlümü kazanmıştı fakat Henry Cavill, gerçekten iri cüssesiyle şahane dövüş sahneleri ortaya çıkarmış. Kafa kesmeler, kılıç saplamalar, şık dönüşler, hırpalanmalar, hepsi dozundaydı. Dövüş sahneleri gerçekten iyiydi diyebilirim. Genel anlamda nasıl mı buldum? Anlatayım...[RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/148/85/sikiyor-mu-sariyor-mu-anlasilamayan-netflix-dizisi-the-witcher-incelemesi-detaylar-780x439.jpg[/RESIM] Şöyle bir durup düşünüyorum ve kendime "2. sezonu çıktığında izlemek için can atar mıyım?" diye soruyorum. Cevabım ise "Maalesef hayır" oluyor. Yani yukarıda da gördüğünüz gibi dizi için olumsuz eleştirilerim olumlulardan daha çok. Yani dizinin 2. sezonunu sabırsızlıkla bekleyenlerden değilim. Fakat fantastik dizi arayışımıza bir ilaç oldu mu? Evet... Sağda solda "Game of Thrones'tan daha iyi" gibi gerçek üstü yorumlara rast geliyorum ve gülümseyip geçiyorum. Aslında hiçbir yapımı birbiri ile kıyaslamam bunu doğru da bulmam hepsinin tadı tuzu ayrı fakat GOT nerede, bu dizi nerede... Genel olarak, boşlukta izlenir. Fakat müptelası olunmaz diyerek içinde bulunduğum durumu özetleyebilirim. The Witcher Oyuncuları Türk Olsaydı Kimler Olurdu? ► ● Hemen aşağıdaki butona tıklayarak modunuza göre film tavsiyesi seçebilirsiniz![RESIM]https://www.kaanintavsiyesi.com/pictures/kesfet/28/58/simdiye-kadar-nasil-izlememisim-diyeceginiz-7-film-tavsiyesi-780x439.png[/RESIM] Modunu Seç ►
18b
0
6 yıl

kaanintavsiyesi.com
Samimi Film Tavsiye Platformu
Hayat, kötü filmler izlemek
için çok kısa.